Tot i que a l'entrada de presentació ja hi ha unes quantes fotos de la maqueta, en aquest apartat hi aniré posant periòdicament les fotos de la maqueta d'aquelles parts que ja estan acabades.
L'altre dia, en un dels capítols del material rodant, us vaig dir que us explicaria com em fabrico el meu propi material en impressió 3D. Doncs aquí va l'article. La tecnologia d'impressió 3D ha avançat molt els últims 5 anys. Jo personalment no disposo d'impressora, però ho faig imprimir a Shapeways i ells ho envien a casa. Actualment una impressora de ABS es pot trobar per 200€. Fa només quatre anys valia 800€. Però l'inconvenient és que aquest tipus d'impressora no serveix per al modelisme en la nostra escala, ja que fa les passades massa grans. Per tant, l'única que ens serveix per poder fabricar models en N és una impressora de resina líquida, i a dia d'avui per un particular encara surten cares. Abans de res, comentar-vos que tots els models que dissenyo els tinc penjats al meu perfil de Shapeways, i si algun us interessa allà es pot adquirir, al següent enllaç: Rius Model Trains - Shapeways Per imprimir un model utilitzo els seg
Doncs sí, les 440 han conegut per primera vegada el que és córrer per sobre la via; i nosaltres hem conegut com s'hi comporten. El resultat, infinitament més que satisfactori. Tota la moguda començava el passat dissabte 22 de desembre a les 10 del matí. Amb l'Eric vam carregar les dues 440 a la furgoneta i rumb cap al parc de Can Mercader, a Cornellà. Un cop arribats allà, descarregar-les, posar-hi bateries i a provar. Com que només disposem de dos cotxes motrius, i per poder simular la conducció des del cotxe RC, hi vam acoblar cotxes Jacobs amb més o menys la llargada que tindrien els altres cotxes de la 440, i amb unes mangueres que vaig fer per recórrer tot el tren de punta a punta, i així poder conduir des del cotxe motor o des del remolc cabina, tal com anirà el model definitiu. El vídeo que us ensenyo a continuació és dels primers metres que van caminar les 440 per la via. Ara sí que un cop feta la primera volta vam veure vàries c
A l'anterior article ja feia un avançament de que tenia un nou projecte en marxa. Avui aquest projecte ja s'ha començat a materialitzar, tot i que no deixa de ser encara un embrió. Aquesta vegada no m'ha calgut cap sobretaula per decidir-me a fer un model tal i com va passar amb les 440; més que res perquè portem 3 mesos sense poder-nos retrobar amb tota la colla i no ha estat possible fer un dinar. La idea parteix de la construcció de la 251 (sí, pesats, sé que la del dibuixet no és una 251 però també és japonesa). Al començar a fer 4 dibuixos per la 251, se'm va encendre la bombeta de fer la 269, doncs és una locomotora relativament curta i fàcil de dur pels llocs. Això no significa que hagi descartat fer la 251, simplement queda a l'espera de poder-la tirar endavant. La 269 serà, sens dubte, l'estrella de la col·lecció (no s'hi val a riure, cabrons). La japonesa aparentment sembla fàcil, però no ho és gens si es vol fer ben feta. El model real té totes le
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada